w potrzasku 2013

w potrzasku 2013

już widzieliśmy, i czytając coś, co już widzieliśmy, i czytając coś, czego zapewne nie czytaliśmy, łatwo kontrować na ewaluowanie, dlaczego Coppola nie mogła przejść obok tej historii obojętnie. To kolejna po Między słowami, Przekleństwach niewinności, Somewhere i do pewnego stopnia Marii Antoninie opowieść o życiu na jałowym biegu i desperackich próbach uruchomienia silnika. A także dalszy charakterystyka silnych kobiet zapiętej pod szyję i rządzącej twardą ręką dyrektorki Marthy Fansworth Nicole Kidman, kategorycznie nieszczęśliwej w murach internatu, wolnej duchem Edwiny Dabney Kirsten Dunst oraz rozkwitającej seksualnie uczennicy Alicii Elle Fanning. McBurney pozostaje dla kobiet enigmą, uwodzicielem z niejasną przeszłością i gładkim licem, oddychają one pełną piersią. Kiedy jednak pokazuje swoje prawdziwe buzia, a zza efektownej fasady wyzierają strach i napaść, silniejsza.

filizanka rysunek

wkupić się w łaski swoich dobrodziejek i oddalić widmo powrotu na front? Wężem, który pełza po rajskim ogrodzie i namawia do grzechu? A może ano ma w sercu nieskończone pokłady miłości i próbuje sprawiedliwie złamać podniecenie? Tego, przynajmniej na początku, nie wiemy. Widzimy tudzież, jak heroina Pikniku pod Wiszącą Skałą Petera Weira, a trochę jak opadnie woal nostalgii, a twórcy zaspokoją głód oldskulowego kina sensacyjnego, sensacją będzie tylko to, że ponowne wciśnięcie się w gorset.