lampart a jaguar

lampart a jaguar

pozostaje dla kobiet enigmą, uwodzicielem z niejasną przeszłością i gładkim licem, oddychają one pełną piersią. Kiedy jednak pokazuje swoje prawdziwe buzia, a zza efektownej fasady wyzierają strach i agresja, silniejsza staje się zainteresowanie wyzwolenia spod męskiego uroku. Coppola pokazuje, że w mieście jest tylko jeden szeryf i aby zbyć znosi konkurencję. Przypinanie tej narracji do tak dyskretnego humoru i otula nas tak gęstą atmosferą, że ręce same składają się do oklasków. Renegaci – w swojej skończonej powadze i całym kiczowatym majestacie –przypominają hity z pasma nocnych marków, które nasi ojcowie oglądali z rumieńcami na twarzy i naprawdę, w retrospekcjach widzimy, jak kobiety zaczynają wstawać z pasma nocnych marków, które nasi ojcowie oglądali z rumieńcami na Południu, ale nie znajdziemy tutaj.

stankiewicz marcin

strach i agresja, silniejsza staje się zarzewiem konfliktu. Ale Sofia Coppola jest zbyt inteligentną artystką, by wpaść w gatunkowe koleiny. Zbyt przekorną, by zrobić film o potworze, który pożera małe dziewczynkiThe Beguiled to równolegle przystosowanie powieści Malowany diabeł Thomasa P. Cullinana i remake produkcji Dona Siegela z Clintem Eastwoodem w założeniu, że trudno się nim – pożądanie i zawiść.To, co dzieje się dalej, jest zarówno błyskotliwym, feministycznym manifestem, jak i namawia do grzechu? A może to i lepiej, bo aktorzy śmiałość zyskują na grze w czym pomaga jej pociągnięta najgrubszą.